« Siječanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
Šećući hodnicima i učionicama naše škole,
ne možete ostati ravnodušni
prema maštovitim učeničkim radovima,
koji su nastali pod budnim okom
njihovih vrijednih mentorica.
Niti jedan kutak nije pust.
Svi stari ormari i stolci kod nas
dobivaju novo ruho,
reciklirano se šepureći promatračima:
"Pogledaj me kako sam sada lijep,
a netko me htio baciti :-) ! "
Ponosno vas pozivamo
da prolistate ovu galeriju,
a zatim:
dođite i uvjerite se sami :-) .
Učenici i učenice Trgovačke i tekstilne škole koji uče njemački jezik izradom središnjeg školskog panoa obilježili su Međunarodni dan tolerancije i pokušali su potaknuti interakciju među učenicima i učenicama o ovoj temi. Dan kojim se obilježava Međunarodni dan tolerancije je 16. studenoga. 1995. godine je na taj dan usvojena UNESCO-va Deklaracija o principima tolerancije.
U obilježavanje i uređivanje panoa bili su uključeni i učenice i učenici 1.k, 1.d, 2.c i 3.k razreda koji su zapisali svoje poimanje tolerancije. Učenici i učenice njemačkog jezik svoje misli o toleranciji napisali su na njemačkom jeziku. Karticama na kojima su napisali svoja poimanja tolerancije posložen je hram tolerancije UNESCO-va loga i sunce koje se vije nad njim.
Uz naslov na hrvatskom jeziku učenici i učenice su uredili i naslov na njemačkom jeziku. Ukazali su na međunarodne dokumente koji štite prava pojedinih skupina ljudi u društvu i na kojima počiva Deklaracija o principima tolerancije te na kasnije donesenu Deklaraciju o kulturnoj raznolikosti. Istraživanjem učenici i učenice njemačkog jezika uočili su da se pojam tolerancije može dovesti u vezu s prosvjetiteljskim idejama 18. stoljeća kojima se nastojalo potaknuti ljude na samopoimanje. Učenici i učenice su izdvojili citate filozofa poput Descartesa, Kanta, Newtona, Voltera, Rousseaua, Montesquieua i drugih. Učenice i učenici su potom potražili ovu tematsku preokupaciju u književnim djelima. Istaknuli su „Putovanje u Italiju i Francusku“ engleskog književnika Laurencea Sternea i povijesnu dramu „Nathan mudri“ njemačkog prosvjetitelja G.E. Lessinga koji je životno zagovarao jednakovrijednost svjetskih religija. Učenice i učenici su prepričali sadržaj drame i naveli citate. Centralni dio panoa čine uniformirani likovi ljudi raznih boja koji ukazuju na priliku svakog čovjeka da izgradi svoje nazore i oživi lik, ali i poštuje jednakovrijednost. Ispod figurica izloženo je papirnato ogledalo koje ukazuje na potrebu da pogledamo svoj odraz u ogledalu i gradimo realno samopouzdanje. Učenici i učenice su uokvirili ogledalo porukama na hrvatskom i njemačkom jeziku. Nit koja povezuje srca figurica vodi do ogledala i olovkom poziva učenike i učenice da dopišu svoje poruke, što su neki i učinili.
Nastavnica njemačkog jezika se spomenutim razredima i njihovim razrednicama, zatim te učenicima i učenicama njemačkog jezika Nataši, Matei, Jeleni, Eli, Anđeli, Giancarlu, Eriku, Šukrije, Mateu, Dariu, Ivi, Patriku, Liliani, Frani, Sanji i Petri, te učenicama Vanesi Kajtazi i Lucijani Kalčić zahvaljuje na uključenosti.