« Siječanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
Šećući hodnicima i učionicama naše škole,
ne možete ostati ravnodušni
prema maštovitim učeničkim radovima,
koji su nastali pod budnim okom
njihovih vrijednih mentorica.
Niti jedan kutak nije pust.
Svi stari ormari i stolci kod nas
dobivaju novo ruho,
reciklirano se šepureći promatračima:
"Pogledaj me kako sam sada lijep,
a netko me htio baciti :-) ! "
Ponosno vas pozivamo
da prolistate ovu galeriju,
a zatim:
dođite i uvjerite se sami :-) .
U našoj smo školi u drugom polugodištu školske godine 2021./2022. proveli anonimnu anketu među učenicima na temu Ekologija i ja. U anketi je sudjelovalo 112 učenika od prvog do četvrtog razreda zanimanja prodavač, dizajner odjeće i komercijalist, istraživanje je provedeno anonimno, a ispitanici su upoznati sa svrhom istraživanja.
Cilj istraživanja bio je istražiti potrebe i mišljenja mladih, te različitim aktivnostima potaknuti mlade na usvajanje zdravih navika i uključiti ih u aktivno sudjelovanje u životu zajednice.
86% učenika izjavilo je da su ih roditelji od najranije dobi učili na koji način očuvati okoliš i prirodu. Također, 97% o tome je učilo u osnovnoj školi, a 65% reagira tako da upozori svoje bliženje ako primijete da zagađuju okoliš. Svoje papiriće, omote, boce, žvakaće gume… 97% učenika odlaže u za to predviđenu ambalažu, a 3% ne vodi računa o tome.
Zabrinjavajući je podatak da 23% učenika kod kuće ne sortira otpad i odlaže u odgovarajuće kontejnere dok ponekad to čini 35% a redovito 37%.
O racionalnoj potrošnji vode i struje računa vodi 56% djece, dok 28% povremeno a 16% nema te navike. Učenici su dobro informirani i o tome kako reciklirati: znaju da to obuhvaća sortiranje kućnog otpada, odvajanje povratne ambalaže, odjevnih artikala, baterija… Nisu sigurni gdje se odlaže elektronski i građevinski otpad – da li u kontejner ili na unaprijed predviđena mjesta.
Većina se ispitanih učenika drže pravila o zaštiti okoliša i kad znaju da ih nitko ne promatra – 73%, dok 27% priznaje da to ne čini kad misle ili znaju da nitko neće znati da se nisu ponijeli ekološki osviješteno.
89% učenika željelo bi posaditi stablo ili biljku i tako doprinijeti zaštiti prirode, a 11% izjavljuje da im je svejedno. Slično, 87% učenika koji su sudjelovali u ispitivanju stava je da im je dužnost brinuti o okolišu.
Iako je visok postotak učenika koji imaju odgovoran stav prema očuvanju prirode i znanja o ekologiji postoji znatan prostor za unaprjeđivanje. Djeca prva znanja i iskustva stječu u osnovnoj školi i vlastitom domu te je potrebno ta znanja proširivati, uključivati učenike u projekte i akcije gdje će moći doprinijeti i steći nova iskustva. To će rezultirati odgovornim ponašanjem prema svojoj zajednici i doprinijeti očuvanju našeg okoliša.
Antonija Bukša, dipl.oec.
ravnateljica