« Siječanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
Šećući hodnicima i učionicama naše škole,
ne možete ostati ravnodušni
prema maštovitim učeničkim radovima,
koji su nastali pod budnim okom
njihovih vrijednih mentorica.
Niti jedan kutak nije pust.
Svi stari ormari i stolci kod nas
dobivaju novo ruho,
reciklirano se šepureći promatračima:
"Pogledaj me kako sam sada lijep,
a netko me htio baciti :-) ! "
Ponosno vas pozivamo
da prolistate ovu galeriju,
a zatim:
dođite i uvjerite se sami :-) .
SVJETSKI DAN PRAVA POTROŠAČA
15. ožujka obilježava se Svjetski dan prava potrošača s ciljem promicanja i poštivanja temeljnih prava svih potrošača. Prvi je puta obilježen 15. ožujka 1983.godine., a svoje podrijetlo ima u “Deklaraciji o osnovnim pravima potrošača” koju je donio bivši američki predsjednik John F. Kennedy 1962. godine.
Deklaracijom su definirana četiri temeljna prava potrošača na tržištu roba i usluga:
SVJETSKI DAN PRAVA POTROŠAČA
15. ožujka obilježava se Svjetski dan prava potrošača s ciljem promicanja i poštivanja temeljnih prava svih potrošača. Prvi je puta obilježen 15. ožujka 1983.godine., a svoje podrijetlo ima u “Deklaraciji o osnovnim pravima potrošača” koju je donio bivši američki predsjednik John F. Kennedy 1962. godine.
Deklaracijom su definirana četiri temeljna prava potrošača na tržištu roba i usluga:
Kako bi se ostvarila odrednica Strategije prema kojoj je "potrošač-fizička osoba prepoznata i definirana ključnim i odgovornim gospodarskim čimbenikom na svakom nacionalnom tržištu", u srpnju 2004. godine Europska unija je redefinirala osam univerzalnih prava potrošača u deset praktičnijih i tržišno provodljivijih temeljnih načela politike zaštite potrošača:
Svjetski dan prava potrošača svake godine aktualizira raspravu o pitanjima i problemima vezanim uz područje zaštite potrošača. Usvajanjem UN-ova „Vodiča za zaštitu potrošača“ (ovaj povijesni i globalni dokument UN-a ovih dana se dopunjava prema aktualnim izazova modernog tržišta roba i usluga) prava potrošača podignuta su na razinu međunarodne prepoznatljivosti i dobila su legitimitet koji priznaju i prihvaćaju kako razvijene tako i zemlje u razvoju.
Poruke iskazane prilikom Svjetskog dana prava potrošača:
• svraćaju pažnju javnosti na uskraćivanje i kršenje prava potrošača i
• osiguravaju temelj udrugama za zaštitu potrošača za njihovo javno djelovanje u interesu potrošača
Visoki stupanj zaštite potrošača te educiranost o osnovnim potrošačkim pravima i obvezama, predstavlja jedan od prioritetnih ciljeva svakog civilnog društva. U tom pravcu vodi nas i kampanja koju je provela Europska komisija sa sloganom “Upoznaj svoja prava, koristi svoja prava”. Ova poruka ima veliki značaj za svakog potrošača jer samo na taj način možemo biti uistinu zadovoljni potrošači.
DRŽAVNI INSPEKTORAT
Državni inspektorat, tržišna inspekcija svakodnevno, kao nadležno tijelo za provedbu Zakona o zaštiti potrošača, propisa kojim se uređuje zaštita osnovnih prava potrošača pri kupnji proizvoda i usluga, svojim aktivnostima doprinosi stvaranju ozračja poštene poslovne prakse trgovaca prema potrošačima.
Protekle dvije godine svakako je, zbog pandemije, obilježio i porast online trgovine. U skladu s promjenama na tržištu, uočeno je kako su potrošači, kao i trgovci, izloženi značajnim izazovima ponajprije jer se sve više sklapaju ugovori na daljinu.
Tržišna inspekcija Državnog inspektorata kontinuirano nadzire poštivanje prava potrošača pri kupnji proizvoda i usluga, posebice:
Svako oglašavanje proizvoda na internetu kojim se poziva potrošače na kupnju proizvoda podliježe poštovanju članka 57. Zakona o zaštiti potrošača odnosno prije nego što potrošač sklopi ugovor putem interneta, trgovac ga mora obavijestiti o glavnim obilježjima robe ili usluge. Slijedom navedenih predugovornih obavijesti, potrošači, u slučaju kupnje putem interneta, imaju pravo, ne navodeći razloge, raskinuti ugovor sklopljen na daljinu u roku od 14 dana od dana kada je roba predana u posjed potrošača, a kako je to propisano člankom 72. Zakona o zaštiti potrošača, imajući u vidu odredbu članka 79. istoga Zakona.
Nadalje, važno je da prije sklapanja ugovora putem interneta, odnosno prije same kupnje, potrošači provjere podataka o identitetu trgovca odnosno njegovom sjedištu, kao i mogućoj pravnoj zaštiti koja im je na raspolaganju. Skrivanje identiteta trgovca upućuje na moguće prijevarne radnje, kao i prodaju od strane fizičkih osoba koje nisu registrirane za obavljanje djelatnosti trgovine te u takvim slučajevima potrošačima nije dostupna pravna zaštita temeljem Zakona o zaštiti potrošača.
ZAŠTITA POTROŠAČA
Zaštita potrošača je važan segment jedinstvenog tržišta Europske unije. Stoga, ako potrošač smatra da su neka njegova prava zakinuta isto može prijaviti Državnom inspektoratu ispunjavanjem elektroničkog obrasca „Podnošenje prijava“, slanjem prijave poštom na adresu Državni inspektorat, Šubićeva 29, 10 000 Zagreb ili osobno u Pisarnici Državnog inspektorata.
https://www.szp.hr/aktualno/svjetski-dan-prava-potrosaca-15-03/927
PRIJEDLOG AKTIVNOSTI
Istražite na internetu prava potrošača i kome se obratiti kad su prava potrošača prekršena. Saznajte i prodiskutirajte što znači pojam održiva proizvodnja i potrošnja. Kako možemo odgovornije trošiti? Što predstavlja termin „Fairtrade“?