« Siječanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
Šećući hodnicima i učionicama naše škole,
ne možete ostati ravnodušni
prema maštovitim učeničkim radovima,
koji su nastali pod budnim okom
njihovih vrijednih mentorica.
Niti jedan kutak nije pust.
Svi stari ormari i stolci kod nas
dobivaju novo ruho,
reciklirano se šepureći promatračima:
"Pogledaj me kako sam sada lijep,
a netko me htio baciti :-) ! "
Ponosno vas pozivamo
da prolistate ovu galeriju,
a zatim:
dođite i uvjerite se sami :-) .
Prvi dio projekta obrade tekstnih vrsta poslovnog komuniciranja na njemačkom jeziku:
Tekstna vrsta motivacijsko pismo
Školskim kurikulumom planirana je aktivnost u predmetu Njemački jezik kojom bi učenici i učenice koji se obrazuju za zanimanje komercijalist obradili neke tekstne vrste poslovnog komuniciranja na njemačkom jeziku i pronašli školu strukovnog usmjerenja u području ekonomije u inozemstvu, te ju pozvali na razgovor putem interneta o obilježjima tih tekstnih vrsta u toj zemlji. U nastavku bi se napravilo knjižicu u kojoj bi učenici predstavili prikupljene analize.
Pomalo uranjeni povod početku te aktivnosti bila je stvarna situacija u kojoj su se našle učenice koje su se prijavile na natječaj za Erasmusov projekt. Zadatak je bio napisati motivacijsko pismo. Jedan školski sat učenici i učenice 3. k i 3.o razreda su spontano pretraživali i prikupljali upute za pisanje motivacijskoga pisma. S obzirom da su učenici i učenice izrazili zainteresiranost za analizu ove tekstne vrste, tijekom sljedećih nastavnih sati najprije su globalnim razumijevanjem pročitali primjer motivacijskoga pisma na njemačkome jeziku koji su sami odabrali, a potom su započeli tekstnu i jezičnu analizu prema uputama na radnom listiću koji je nastavnica Njemačkog jezika izradila prema jednom od rijetkih istraživanja koja je pronašla na internetu. Učenici i učenice su zadacima višestrukog izbora odredili najbitniju i manje bitne svrhe motivacijskoga pisma, glavnu funkciju i dopunske funkcije, poredali su tekstne dijelove, te tekstu pridružili sadržajne dijelove. Nakon što su ponovili prikupljene informacije, prikupljali su leksik. Razvrstavali su ga u tri vrste riječi: glagole, imenice i pridjeve. Pri tome su uvježbavali i osnovne zakonitosti tvorbe riječi, prije svega imenica. Na koncu su pokušali usporediti i razlikovati svrhu, funkciju, službenost i sadržaj motivacijskoga pisma i prijave na natječaj pridružujući pripadajuće izraze.
Analiza je bila zahtjevna i u nekim trenutcima učenicima i učenicima naporna zbog velikog broja novih riječi i zbog toga što se cjelokupna analiza odvijala na njemačkom jeziku, no pokazali su hrabrost, i pri tome iznenadili i nastavnicu. Naučili su osnovna obilježja motivacijskoga pisma, napravivši tekstnu analizu. Utvrdili su i proširili vokabular jezičnom analizom, tvorbom riječi, te vježbom uvrštavanja. Osim toga naučili su i kako prepoznati funkcionalne izraze.
Nastavnica se zahvaljuje učenicama i učenicima na upornosti i susretljivosti i poziva ih na analize neke nove tekstne vrste.